Liten på jorden, men stor i maten

August 9th, 2013

Just nu befinner jag mig på cheercamp. Det är tre dagar fyllda med träning. Frukost, lunch och middag bjuds det på, men det är knappast någonting som jag klarar mig på, även om jag försöker ta rejäla portioner.

Det är klart att man blir hungrig när man håller sig aktiv så pass många timmar i sträck. Även om träningen inte är intensiv så går det åt väldigt mycket energi. Den energin behövs fyllas på. Jag vet inte varifrån andra får deras energi – men jag blir hungrig! Jag, den här lilla bruden käkar både större och fler måltider än de flesta andra. Hur kan de klara sig på så lite mat? De flesta brukar kontra med att andra äter godis istället… men.. det gör ju jag också!

Frukost 08:00
– Vaniljyoghurt med CornFlakes
– Skinkmacka
– Kaffe

Lunch 12:15
– Stor tallrik pasta med kyckling
– Mycket dressing!
– Knäckebröd med smör

Mellanmål1 14:30
– Yoghurtshot
– Leverpastejsmacka

Mellanmål2 16:20
– 
Äpple

Middag 19:20
– TACOS x2

Kvällsmål 21:00
– Äpple
– Mars chokladbar

Jag chockar mig själv lite med att äta så stora portioner och ÄNDÅ vara hungrig/sugen. Men jag chockar mig också över att jag inte finner det ångestfullt utan snarare häftigt! 😉

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

  • camilla

    Hej,
    Tycker du verkligen att det du lägger upp bilder på är “stora” portioner? I så fall tror jag att du har lie skev verklighetsuppfattning. Förstår till exempel inte det “stora” men en frukost bestående av yoghurt, flingor och EN macka? Eller en lunch bestående av en liten (?) portion pastassallad (tallriken är inte bredare en knäckemacka)? osv…
    Säger inte att du äter dåligt, fel eller för lite, men tycker att det blir så fel när du skriver att du äter så “stora” portioner och sen visar bilderna något helt annat. Eftersom du dessutom är på träningsläger så skulle jag också bli hungrig av att äta det som du lägger upp bilder på. Är ju uppenbarligen för lite. Inge konstigt med det.
    Till sist vill jag bara säga att; herregud, vilket jävla jobb och vilken jävla resa du gjort i kampen mot ätstörningen. Du är grym och skall verkligen vara stolt över allt det du åstadkommit. Även om du kanske ännu inte är 100% frisk (va det nu är?), så är du väldigt nära målet och jag är helt övertygad om att du snart är där. Du är fantastisk!

    • soelas

      Hejsan Camilla! Tack för din kommentar, även om den var lite motsägelsefull. Jag tycker det är nyttigt att ifrågasätta, det ger en chans att förklara.
      1. Frukosten är absolut inte stor. En normalportion i minsta laget.
      2. Lunchen bestod av minst 5 dl pasta, och om jag minns rätt så rekommenderas 3 dl.
      3. Middagen åt jag två portioner.
      Jag åt dubbla portioner fler gånger, och jag antar att jag jämför lite med andra. Då åt jag mycket mer. Jag åt i princip som killarna. Jag tycker inte att det är konstigt att jag blir hungrig – jag är ju aktiv. Jag tycker dock att det är konstigt att andra inte blir så hungriga :S
      Tack så mycket för fina komplimanger! :Det är verkligen peppande att höra. Hoppas du mår bra, vännen.
      Kramar

  • bingle.blogg.se

    Det ser jättegott ut, verkligen! Måste bara berätta om en liten kul sak som hände mig nyss. Jag och mina vänner av mina vänner äter sådär 100 eller 200 gram choklad var och de ser att det finns “kalorier” i det. De skrattar och säger att nu åt jag typ 800 kalorier, nu måste jag äta kött för i det finns det ju inga sådana, eller? Jag bara ler, det spelar ju egentligen ingen roll om de tror att kolhydrater och kalorier är samma sak ^^

    • soelas

      Vad roligt att du säger att det ser gott ut. De flesta var nog ganska missnöjda med denna mat. Personligen tycker jag nog att det var helt ok! :)
      Oj, ja det bevisar hur okunskap kan te sig fel i sällskap. Riktigt bra att du tog det med en nypa salt! 😉
      kram

Hälsa Toppbloggare BMI Test - räkna ut BMI Follow on Bloglovin Hälsa bloggar Hälsa Blogglista.se PageRank
wordpress blog stats

Upphovsrätt 2012 Soelas | Alla rättigheter reserverade. Designad av Josasp