Matdag 08/02/13

February 9th, 2013

Breakfast in the early morning

07:30 Frukost – En rejäl port. havregrynsgröt med russin, äppelmos, mjölk, ostmacka och te.
Ordentligt mätt

10:30 Mellis – En stor bägare yoghurt och ett äpple.
Även om jag inte var matsugen så visste jag att jag inte skulle klara mig till lunch annars.

12:15 Lunch – Matlåda: nudelwok.
Så jäkla matless nu. Som att jag aldrig vill äta igen..

14:30 Mellis – En banan och fruktkvarg.
Men pang tjong och vips så var man hungrig igen. 😉

19:45 Middag – Blodpudding med keso, lingonsylt och morötter.
SVULTIT! nästan.. följde med tränarna och handlade tyg till rosetter som vi ska sälja på tävlingen. Inte trodde jag att det skulle ta sådan lång tid. Men jag överlevde. (True Cheerleading Spirit!)

ca 22:00 – 23:00 Kvällsätande – ½ burk keso, ett äpple och lite kinderchoklad.
Kände mig riktigt full i magen, men ändå ett litet sug så klart.

Tags: , , , ,

  • http://slowlyforward.blogg.se Beatrice

    Jag äter alltid råggrynsgröt nu för tiden, måste äta havregrynsgröt någon dag också! De är ju så himla smaskigt 😀

  • http://www.utomjordingen.tumblr.com mathilda

    alltså sen jag försökt börja äta mer (äter 2 mål om dagen) så har jag undrat, ska jag äta fast jag inte är hungrig?

    • http://Soelas.se Soelas

      Ja. 2 mål om dagen är alldeles för lite. absolut minst tre huvudmål behövs!
      Anledningen till att du inte är hungrig är nog för att du äter för sällan och förbränningen hålls inte uppe.
      Prova ät lite oftare så kommer du att märka att hunger och mättnadskänslorna sköter sig självt så småningom. :)

Hälsa Toppbloggare BMI Test - räkna ut BMI Follow on Bloglovin Hälsa bloggar Hälsa Blogglista.se PageRank
wordpress blog stats

Upphovsrätt 2012 Soelas | Alla rättigheter reserverade. Designad av Josasp