Matdag 20/02/13

February 21st, 2013

Tidigare har jag satt upp ett mål om att äta större portioner. Anledningen är att jag inte ska behöva äta tusen mellanmål för att jag blir hungrig inom någon timme. För mig känns det friskare att äta mig ordentligt mätt när jag väl äter istället. Dessutom är det inte bra för tänderna att ta sockerattacker för många gånger under dagen.

Igår lyckades jag ypperligt med att uppnå mitt mål. Jag känner mig riktigt nöjd! Det är så skönt att inte behöva känna ett sug mellan måltiderna, utan det kommer väl när man påbörjar nästa mål. Det är ett bevis på att man faktiskt äter tillräckligt – det är så det ska vara.

Frukost onsdag

08:30 Frukost – Två skålar yoghurt med müsli, en skinkmacka och grönt te.
Kände att jag hellre äter mig helt mätt än åker till skolan med lite sug och måste småäta.

12:15 Lunch – En laxwrap med tzatsiki och annat grejs.
Köade i 30 min för gratis lunch. Den var enormt mättande, men jag åt upp!

15:30 Mellis – En banan och en dubbelmacka med mjukost.
Kände mig inte hungrig förrän jag började äta nu. Skönt! Äter ett ordentligt mellis också då.

20:00 Middag – 3½ skivor blodpudding, keso, lingonsylt och ett äpple.
Det känns riktigt bra att jag inte behöver känna värsta hungern. Självklart är det gott att äta och jag vill äta mig mätt.

Tags: , , , ,

  • http://pernillabredolt.com pilla

    Tror inte heller på det konstanta ätandet. Måste bli riktigt jobbigt att gå och småäta hela tiden för då måste man alltid tänka på att äta!

Hälsa Toppbloggare BMI Test - räkna ut BMI Follow on Bloglovin Hälsa bloggar Hälsa Blogglista.se PageRank
wordpress blog stats

Upphovsrätt 2012 Soelas | Alla rättigheter reserverade. Designad av Josasp