Matdag 26/02/13

February 26th, 2013

Åt stora portioner som jag stod mig på länge till en början. Sedan kom suget på kvällen..
Är verkligen less på att äta choklad nu. Men ändå blir jag sugen på det flera gånger i veckan. Är det fel att jag försöker äta upp all choklad som jag har hemma för att inte kunna äta något mer sen? haha

07:00 Frukost – Gröt med russin, kanel och mjölk. En leverpastejsmacka och en kopp te.
Blev riktigt mätt faktiskt. Gröten stod mig länge upp i halsen. (Inte för stor frukost!)

10:00 – kaffe

12:00 Lunch – 6-7 pannkakor med blåbärsyoghurt och sylt. Ett äpple.
Medtaget på tåget. Blev riktigt mätt nu också!

17:15 Mellis – En leverpastejsmacka.
Verkligen inte blivit sugen/hungrig förrän nu.

20:00 Middag – Pasta med köttbullar och uncle Ben’s.
Lite matsugen, men konstigt nog inte hungrig.

22:10 Kvällsmål – Havregrynsgröt med russin, kanel och mjölk. Ett äpple och två chokladtomtar.
Började med en vanligt mellis. Tänkte att jag skulle stå mig på det. Sen sög magen efter choklad.. Vill verkligen dra ned på det.

Middag

Min lite annorlunda kombination med Uncle Ben’s sås istället för ketchup. Mat tager vad man haver och det visade sig vara riktigt gott!

 

Tags: , , , ,

  • Anna Cecilia

    TACK för en inspirerande och väldigt givande blogg. Jag har själv kämpat med ätstörning i ett år nu. Jag upptäckte din blogg för någon månad sedan och har sedan dess funnit mycket styrka genom den och det du skriver. Du har satt ord på mina tankar, gett mig kunskap och nya insikter. Du har fått mig att känna mig mindre ensam genom detta.
    Jag tycker mycket om att läsa om saker du har fått till dig och lärt dig genom din behandling. Exempelvis matschema och annan kunskap som din behandlare eller kanske dietist gett dig. Du kanske kan länka några tidigare inlägg med detta temat?
    Sedan undrar jag hur du tänker om godis och sötsaker. Du skriver att du vill dra ner på chokladätandet. Är det du eller är det ÄS-tankarna som vill det? Av vilken anledning vill du dra ner på godiset? Är det inte en fantastisk frihet att “få” äta det utan ångest. Jag själv längtar tills jag kan äta godis utan att få ångest och känna behov att träna bort intagen kalorimängd. Men för att återgå till frågan, hur tänker du kring godis och sötsaker kopplat till ÄS-tankar och fria tankar? Ett inlägg om detta vore intressant.

    Tack och ta hand om dig!
    /Anna Cecilia

    • soelas

      Tack för en väldigt givande kommentar. Jag återkommer med respons i inlägg framöver. Kan svara lite kort angående godiset så länge:
      Jag känner mig fri att äta godis om jag vill. Rätt så stora mängde om jag så vore sugen på det också. Det har bara börjat att bli oftare än vad jag är sugen på – det är ju inte bra det heller.
      Ingen oro, det är inte ätstörningen.
      Tack för din suveräna kommentar.
      Kramar till dig! :)

  • disqus_i6q3MReDyz

    Gör du dina pannkakor på vanligt mjöl, kanske konstig fråga haha, lika bra att äta upp chokladen tycker jag;)

    • soelas

      Inte alls en konstig fråga. För det mesta använder jag mig av vanligt mjöl men ibland blandar jag i lite havregryn. :)
      Kram (hoppas svaren mailas nu?)

      • disqus_i6q3MReDyz

        ja nu funkar det, ! tack!

  • Matilda

    Åh, spaghetti och köttbullar! Så himla gott!

  • Lo

    Det där med chokladen… Jag har varit med om exakt samma sak. Blev bättre, gick upp i vikt men det där jäkla choklad/godissuget försvann ju för fan inte?! MEN! Det försvinner. Det är näringsbrist har jag förstått såhär i efterhand, det är ingenting som försvinner bara sådär. Näringsbrist kan man ju ha trots att man är normalviktig, och har man ätit för lite under en så pass lång tid så tar det ganska lång tid att komma upp i normala nivåer. Alltså ingenting konstigt med att äta choklad varje kväll. I know I did it. Det försvann (suget alltså) ett tag efter att jag kom upp i en normal vikt igen och började äta som normala hälsosamma människor. Du är imponerande, keep it going! :)

    • soelas

      Åh, vad spännande att få höra dina erfarenheter. Jag äter ju inte för lite, med tanke på att jag går upp vi vikt. Men eftersom att man fortfarande ligger på en undervikt så är det kanske så att kroppen vill ha mer, eftersom den strävar mot normalvikt?
      Har själv märkt att suget försvinner efter ett tag, det var värre förut. Nu känns det mer som att jag äter det för att det blivit en vana, och så vill jag inte ha det.
      Tack så mycket för din kommentar, den var mycket givande!
      Kram

Hälsa Toppbloggare BMI Test - räkna ut BMI Follow on Bloglovin Hälsa bloggar Hälsa Blogglista.se PageRank
wordpress blog stats

Upphovsrätt 2012 Soelas | Alla rättigheter reserverade. Designad av Josasp