Med fokus på måltiderna

March 27th, 2013

Det här med att äta planerat är inte riktigt min grej. Men jag vill verkligen försöka göra det. Åtminstone i en vecka och se vilket resultat det får.

Idag var första dagen som jag planerade noga på morgonen. Egentligen skiljde sig inte planeringen så mycket jämfört med den jag brukar göra i huvudet. Det som skiljde sig var att det slutade med att jag inte åt enligt den ändå.

  1. Jag visste inte hur stor lunchen var (mätte inte)
  2. Jag blev hungrigare än jag trott (tur att jag hade med mig mer mat)
  3. Fläskkarrén som jag planerat till middag var fortfarande fryst
Dagens frukost: gröt, leverpastejsmacka och té.

Dagens frukost: gröt, leverpastejsmacka och té.

I morse mätte jag både havregrynen, äppelmosen och leverpastejen. Insåg att jag faktiskt har tagit lite i underkant. Nu är det slut med det!

Middagen blev plättar istället! + ett äpple

Middagen blev plättar istället! + ett äpple

Har haft sådan konstig hunger de senaste dagarna. Ett skrämmande sug trots att jag äter mer. Men vad är det att skrämmas över? Det är bara bra att kroppen säger till när den ska upp några kilon i vikt! 😉

 

Tags: , , , , , , , ,

  • Clara Lundström

    Hej, skulle inte du kunna göra ett inlägg om hur det är att träna så mycket som du gör? För jag tränar också cheerleading ca 10 timmar i veckan och det är sjukt jobbigt att de i min omgivning inte ät lika aktiva som jag och behöver därför inte äta lika mycket, sen så väger jag säkert mer än dem flesta också pga alla muskler man får. Hur gör du för att inte på värkas av andras dagsintag osv?

    • soelas

      Hejsan! Jätte bra tips! Det ska jag publicera inom kort! 😀
      Kram

Hälsa Toppbloggare BMI Test - räkna ut BMI Follow on Bloglovin Hälsa bloggar Hälsa Blogglista.se PageRank
wordpress blog stats

Upphovsrätt 2012 Soelas | Alla rättigheter reserverade. Designad av Josasp